Jakten på lycka



Såg en tokbra film igår, Jakten på lycka (The Pursuit of Happyness), med Will Smith och han söta unge Jaden, som spelar hans son även i filmen. Jag klistrades fast framför teven och när slutet kom rann bara tårarna ner för mina kinder!!!
När man känner med karaktären som har det sjukt jobbigt hela filmen och sen får ett så lyckligt slut, då kunde jag inte hålla tillbaka! :) Oj vad jag grät, haha.
Sen var det en bra film också på så sätt att ens egna problem ("Vad ska jag utbilda mig till kval..", "kärleksbekymmer", "en tråkig eftermiddag", "borde gå ner i vikt") -de blev inte så betydliga längre!

Jo, jag blev nog lite lyckligare av att se den filmen tror jag.

På tal om lycka så ska jag också nämna att mormor har en fin bonad hemma hos sig i köket som precis talar om vad jag upplever lycka är för något, jag kommer nog inte ihåg ordningen på den men det står ungefär såhär:
"Lycka är att ha något att göra, någon att älska och något att hoppas på"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0